luni, 15 februarie 2010

Cu barbatii la Shoping!


Cu cat intelegem mai bine diferentele dintre barbati si femei, cu atat ne va fi mai usor sa ne intelegem intre noi si sa reducem frictiunile inerente vietii de cuplu. In loc sa ne asteptam ca partenerul de viata sa gandeasca asa ca noi, vom fi capabili sa vedem care sunt nevoile lui si ce vrea el ca sa se simta bine.

Cand e vorba de shopping, diferentele sunt clare! Mai putin clare sunt motivele pentru care barbatii si femeile se comporta atat de diferit la shopping. Intreaba fiecare sex ce crede despre comportamentul la shopping al sexului opus si vei auzi un lung sir de reprosuri. Fiecare considera ca celalalt are un comportament anormal! Cu alte cuvinte, fiecare judecam si criticam comportamentul celuilalt! Vi se pare ca asta suna a armonie si intelegere?

Shopping-ul este una din activitatile care reduc stresul femeilor, chiar daca nu cumpara nimic. Se uita de la stanga la dreapta, vorbesc si comenteaza, isi dau cu parerea, exploreaza noile tendinte ale modei, ating materiale, probeaza pantofi si descopera tot felul de lucruri pentru decorarea casei sau necesare copiilor, sotului, unui membru al familiei sau unor prieteni. Toate aceste activitati stimuleaza productia de oxitocina, hormon care, printre altele, reduce stresul la femei. La barbati insa nu merge la fel!

Priviti un barbat in mall, la cumparaturi cu sotia lui! Se taraste de la un magazin la altul, sperand ca asta va fi ultimul, stricand placerea femeii cu comentarii sau reprosuri.

Si barbatii fac shopping, dar intr-un mod care le stimuleaza testosteronul. Cand cumpara, un barbat are nevoie de o destinatie clara sau de un scop bine definit. Lasati de capul lor alearga sa vada masini, electronice, raionul de sport sau diverse articole mecanice. Pentru ei e foarte important sa stie unde se duc si pentru ce! In general barbatii vor sa intre si sa iasa cat mai repede. Cu alte cuvinte, au o misiune! Cheltuirea banilor este, in sine, o modalitate de reducere a stresului pentru barbati. Este un semn de competenta si putere ce stimulteaza productia de testosteron.

Femeile beneficiaza de shopping in alt fel. Daruindu-se in fiecare zi si avand grija de cei importanti pentru ele, femeile se simt implinite iar secretia de oxitocina este stimulata. Daca are timp de shopping, sau este lasata sa-l faca, ea are grija de ea, se pune in centrul atentiei si, similar, secretia de oxitocina creste. In plus, combinarea shopping-ului cu relationarea cu prietenele sau partenerul de viata (daca acesta poate face fata), cu un popas pentru o cafea sau o cina, aduce un plus de bucurie si are o contributie importanta la scaderea stresului.

Cum probabil banuiti, femeile sunt, de departe, cei mai important cumparatori, responsabile pentru mai mult de 70% din toate cumparaturile. Femeilor le place sa faca economii dar adora sa cheltuiasca bani. Aceasta constatare ofera si raspunsul la imaginea stereotipa a femeii care vine acasa, cu doua sacose de cumparaturi in mana, anuntandu-si mandra barbatul: “N-o sa-ti vina sa crezi cati bani am economisit azi!”

Asa cum spuneam, pentru ca shopping-ul sa fie pentru femei o experienta care sa le reduca stresul, ele au nevoie de timp si sa aiba alaturi o persoana care sa se bucure de aceasta experienta in egala masura.

Deoarece femeile se bucura de experienta shopping-ului in sine, ele se simt foarte bine si daca nu gasesc ceva de cumparat. Pur si simplu ele scaneaza ceea ce este disponibil si compara cu optiunile personale. Barbatii sunt invariabil dezamagiti daca nu gasesc ceea ce cauta pentru ca nu isi ating obiectivul. Pana si in aceasta activitate se reflecta instincte preistorice in care barbatii vanau si erau buni doar daca veneau cu caprioara pe umar.

Ce putem face ca o activitate pe care o experimentam atat de diferit sa ajunga sa ne uneasca in loc sa ne dezbine? Primul pas este intelegerea nevoilor diferite pe care fiecare sex incearca sa si le satisfaca prin shopping. Barbatii care vor sa-si ajute partenerele sa-si reduca stresul trebuie sa plece la shoping cu acest obiectiv in minte! Aceasta este misiunea lor din acea zi! Sa-si faca partenera fericita, stiind ca daca ea e fericita si el va fi fericit! Sa se seteze pe ascultare si sa-si lase jumatatea sa se bucure, negrabita, de placerea shopping-ului.

Pe de alta parte, femeile nu ar trebui sa abuzeze de rabdarea barbatilor. Cel mai bine este ca femeile sa mearga la shopping insotite de prietene si sa petreaca impreuna atat cat se simt bine. Cand ies cu partenerii ar fi bine sa reduca acest timp, propunandu-si si obiective precise, cu care ei sa se poata impaca mai usor.


Vreţi să aflaţi mai multe? Vizitaţi-ne pe www.marsvenus.ro

Articolul are la baza teoria Dr. John Gray, autorul best sellerului « Barbatii sunt de pe Marte, Femeile sunt de pe Venus »

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu